Az idénytermékek logója







Kosarakban az idénytermékek







Az idénytermékek között szerepel a libamáj is







Magyaros hidegtál- magyar termékekből










Kezdő oldalra

vissza

Örvendetes jelenség, hogy a vásárlók az élelmiszerek közül egyre gyakrabban választják a jó minőségű hazai termékeket. Ennek oka, hogy sokszor csalódniuk kellett a külföldi, tetszetős csomagolású, olcsó termékekben. Tapasztalhatták, hogy a magyar élelmiszerek, a magyar ízek a legjobb választás a magyar emberek számára. A magyar élelmiszerek megbízhatóak, mivel hazánkban szigorú élelmiszerlánc-felügyeleti rendszer működik, amely egységesen, a termőföldtől a fogyasztó asztaláig, az élelmiszerlánc teljes szakaszában végzi az ellenőrzéseket. Vásárlási szokásainkkal a gyártók jövőjéről is döntünk, ha tudatosan a hazai termékeket választjuk, azzal a munkahelyek megtartását is segítjük, ezzel pedig esélyt adunk a Magyarországon előállított kiváló minőségű élelmiszereknek, termékeknek és a gyártóknak, termelőknek.

A magyar idénytermékek népszerűsítésére a Magyar Turizmus Zrt. Agrármarketing Vezérigazgatósága október közepétől december közepéig tartó kampányt hirdetett, ebben azok a termékek kerülnek a középpontba, amelyek erre az időszakra jellemzőek. Az idénytermékek kampánya az alma népszerűsítésével indul és a népi hagyományokat követve – Márton-nap környékén -, a libamáj és a libatermékek, majd az újbor időszakában a borok (a furmint, a kékfrankos és kiemelten az aszú, mint az ünnep bora) következnek. A karácsony elképzelhetetlen egészséges, hazai hal nélkül, sok családnál a karácsonyhoz hozzátartozik a halászlé és a rántott ponty. A kampány utolsó termékeként a magyar halak népszerűsítése a cél.

Az idénytermékek kampányának szimbóluma a kosár, amelybe „a magyar föld legjava” kerül. Kosarakban levő idénytermékeket láthattak azok a vásárlók, akik a budapesti Nagyvásárcsarnokba látogattak. Az Agrármarketing Vezérigazgatóság szeretne a tudatos vásárlói és fogyasztói réteg megerősödéséhez hozzájárulni, ennek érdekében megmutatják a vásárlóknak, hogy a kosárba kerülő értékes hazai alapanyagokból hogyan lehet könnyen elkészíthető, ízletes és egészséges ételeket főzni. Egy közismert séf segítségével az adott hónap kiemelt termékéhez kapcsolódó recepteket osztanak majd meg az érdeklődőkkel. A sztárszakács főzni is fog, kisfilmeken keresztül, bárki ellesheti az általa készített ételek speciális fogásait, a szakember főzési praktikáit. A videók az Agrármarketing Vezérigazgatóság Facebook oldalán is elérhetők lesznek. A vásárlókat szeretnék közvetlenül is megszólítani, kevésbé hagyományos módon: az alma esetében például a munkába igyekvőket lepik majd meg az ízletes, finom gyümölccsel a buszokon, villamoson vagy metrón. A tervek között szerepel egyes termékek áruházi kóstoltatása és bemutatója is.





Polgár Zoltán
(2015.10.29.)


Kezdő oldalra

vissza